Graaf kräver mer pengar av Magnus Hedman

Jag har suttit på aftonbladet.se, och hitta en rätt knepig artikel.

"Magdalena Graaf är sjukskriven efter en hjärnblödning. Snart är hon pank.

Nu har hon beordrat en advokat att kartlägga exmaken Magnus Hedmans tillgångar, för att få ta del av hans förmögenhet."

Visst låter det orättvist. Hon är sjukskriven, men kan inte längre stanna hemma på grund av sin ekonomiska situation. Nu har hon gått vidare med detta.
Hennes tanke är att få undehåll så att det räcker och pensionsförsäkring för att hon bodde utomlands när Hedman spela fotboll "- jag kunde inte jobba då"

Detta låter i mina öron helt orimmligt. Nu när hennes pengar börjar ta slut, då är det dax att begära mer pengar. Varför gjorde de inte upp allt vid skillsmässan? Hon kan ju inte ha honom som en "back-up" när hennes egna pengar tar slut. Det är hans pengar och inte hennes. Han arbetar/har arbetat hårt och har själv tjänat pengarna och då borde det vara hans också.
Skillsmässan blev klar i februari i år, betyder inte det att allt borde vara löst då!?

Jag själv skulle ALDRIG ta något som inte var mitt. Hade jag och Alx gjort slut så hade jag tagit med mig mina saker, det jag köpt och det jag fått. Inte tagit hans saker som han lagt ut pengar på och som han fått. Det hade känts helt knasigt!!
Okej, vi är inte gifta och har barn tillsammans men hans pengar! okej om det var någon gammal byrå eller ngt bord de köpt tillsammans och Magnus kanske betalat men han pengar!

Finns mycket knasigt vid bodelningar. Själv så vart jag lite tagen över min pappas och hans föredetta frus bodelning. Hon tog för givet att inget var vårt, alltså vi barn. Allt skulle delas upp lika. Serviserna var ju katastrof. Hon dela upp allt i två. Varför kunde inte hon tagit ena och pappa gått den andra servisen!? haha.. ne ska inte gå in mer på den delningen. Men vad kan man med att ta vid en seperation egentligen!?

2009-03-06 @ 08:52:16 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0