Helgen

Fredag 27/3-09


Denna dag var en rät seg dag. Tanken var att ge mig ut på en promenad, men lusten försvann helt när Alx sa att det hade snöat en del under natten. Har varken kläder eller skor för snö nu känner jag.

Fick bli en rikg slappdag vid nyhetsmorgon istället. Lite musik fick stå på dagslistan innan Palle skulle komma hem.
Och när han väl gjorde det kika vi på film. Lite mys att börja helgen så.
Det fattades lite ingredienser till kvällens middag, Grekiska bifftekibiffar med hemmagjord klyftpotatis och tzatziki. Väldigt gott och väldigt längesen vi åt det faktist.
Efter maten åkte vi hem till Bengan och Lena för att kika på Lets Dancefinalen.
Det var väldigt roligt måste jag erkänna. Magnus och Annika var väldigt duktiga, likså Laila och Tobbe. Men Laila har vart duktig från början, kanske för att hon dansat och har musiken i sig. En fördel då man borde sitta på taktkänslor vilket hon gör.
Magnus har visserligen vart bra från början han med, men han har inte varit i kontakt med varken musik eller dans innan så han började från steg 1 och klättra sig ända upp på toppen.
Tänka sig att ett sånt stort köttstycke kan sväva omkring på ett dansglv så lätt?:O imponerande!
Sen var deras dans mycket roligare att se på en Lailas. Man blev glad och de utstrålar alltid massa positiv energi!!
En tuff match och en värdig vinnare!!

Efter det satte jag och Palle på en film, men vi orka se kanske fem minuter av den innan vi stängde av och somna. Mysigt att ligga sked med min lille plutt. Det är så i vårat förhållande, att det är jag som håller om. Han har en söt liten ursäkt om att mitt hår är i vägen, men ibland har ja både knut och fläta när jag sover^^. Tror nog bestämt att han tycker det är trygt och mys när Sajsa håller om honom <3
Mysigt är det även fast jag kan önska att det vore tvärt om ibland :P

btw, det är EXAKT 3 månader kvar tills jag fyller 20 :D



Lördag 28/2-09

Idag var det Varberg och Middag plus övernattning hos Sophie och Patrik som stod på schemat :)
Dem har precis flyttat in i deras lägenhet i Breared, så vi skulle dit och kika och umgås med en liten parmiddag + se fotbollen :)
Var supermys och en supermys lägenhet helt klart :)

Vi bjöds på grillad kyckling med klyftpotatis, och tro det eller ej men 4 olika såser. Jag tog en med mango/chili en med chili och en varm ädelostsås. Den fjärde var bearnaisesås, kanske inte en av mina favoriter men den gick hem hos grabbarna ;)
Väldigt gott.
Till efterrätt serverades panacotta med ett hallon lager och ett chokladlager. Också det väldigt gott, men maffigt. Åt kanske upp en fjärdedel. Dock tål jag inte grädden så mycket var för att "spara" på min mage.

MAtchen var bra och det kändes som om Sverige kunde vunnit. Som vanligt hejjar jag lite extra på Anders Svensson som är och har var min favorit sen jag var liten :)

Efter matchen spela vi något spel. män mot kvinnor eller ngt sånt.
Var kul fast löjligt lätta frågor till killarna.
Det var jag och Sophie mot Alx ocu Patrik såklart. Vi skulle svara på frågor om män, mycket om bilar och snickeri och killarna om tjejgöra. Men det var såå lätt. Dem fick massa frågor om filmer där både Patrik och Alx är experter, sen om mat och råvaror och jaa, superlätta saker som rör hemmet.
Men vi lyckades kamma hem segenr.
Såklart skaffar jag mig en rejäl garvattack åt de andra.
Det var en fråga om "Cranberry", man skulle översätta det till Svenska och jag lyckades klämma fram att det betydde "kranbär". Och efter det har jag knappt fått druckit vatten innan Alx frågat om jag har tappat från kranbäret^^ kul ALX!!

Kvällen avslutades med att se inspelningen av Robinson som vi missade på grund av middagen.

Klockan fyra var det dax för sängen.






Söndag 29/3-09


Klockan 10.00 vaknade jag av att Alx morsa på Sophie som var uppe och diska. Kunde inte somna om så jag gick upp för att sminka mig och ta på mig. Jag och Alx skulle kika lite i stan plus åka till Ge-kås en sväng :) Så det var att ge sig av i tid. Sophie och Patrik skulle på middag hos Sophies farmor så vi kunde ändå inte stanna där hela dagen.

Det största frågetecknet denna dag var "Hur ska vi lösa allt med kebaben" Varberg skulle vi lämna vid ett och då var det på tok för tidigt för en kycklingsallad på Campino. I Ullared finns ingen vettig pizzeria så det var inte ens ett alternatvi.
Efter lite övervägande bestämde vi oss för att åka hem och se en film, vila lite och sen åka till Svenljunga till vårat favvis pizza ställe, och där vi är stamkunder varje söndag ;)
Var otroligt pinsamt denna dag. Jag hann säga "Hej, jag skulle vilja beställa en kebabhawaii med sås brevid..."
Där blev ja avbruten och pizzasnubben fortsatte "Och en vanlig kebabapizza...?"
Jag blev helt till mig och fatta nada men kom snabbt fram till att han nu kände igen min röst :$.
Så ja svara "ja det vanliga, exakt!"
20 miniuter därefter och vi var på plats. Haha känner oss bra hemma. Vi behöver inte göra mer än att gå in o sätta oss så säger dem till att den är klar ;) smidigt ;D

Jag hade städat lägenheten innan vi åkte så det var superskönt att komma hem till ett städat hem. Tvätta hade jag gjort så det lukta rikgti gott dessutom :)

Kvällen skulle vi spendera hemma med att se Van veteren och PArlamentet :)
PAllen ville ha en lugn hemmakväll med Sajsa och jag samtyckte :)

2009-03-30 @ 21:52:19 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0