Helgen

Lördag

Då var det måndag igen. En annorlunda måndag mot vad alla mina andra sett ut.
Är nämligen kvar i Överlida denna dag. Tanken var att "skita" i att gå till arbetsförmedlingen. Att åka dit för 2 timmar när jag sen är fullt medveten om att jag kommer längta tillbaka, kändes sådär. Men tio i tio imorse, 10 minuter innan jag skulle ringa och säga att jag inte kom så ringde hon upp mig. Dagens aktiviteter var inställda!! jippie!!:D
Så nu slipper jag sitta här och grubbla över att jag "skolkat".

Lördagen var en skön fast slapp dag. Jag och Pallen tog en promenad på förmiddagen. Skönt nu när det börjar bli lite varmare.
Sen var det bloggfix och mat innan vi skulle se på melodifestivalen.
Jag gjorde en thaigryta med kyckling och röd curry. Var go och krämig faktist.
Sen var det melodifestivalen.

Jag måste säga att min uppfattning efter första deltävlingen förvandlades till något bra. Första var ju katastrof!!!
Där var det väl Emilia och något annat som gick vidare. Och där såg vi ju hur det gick..

Finalen var klart den bästa på väldigt länge. Jag kunde tänka mig att skicka iväg en del. De 4 sista var väl inga direkta favoriter, och det var jag helt klart inte ensam om att tycka, dem kom ju trots allt i topp 4 baklänges.
Min personliga favorit var faktist Marlena. Jag tror att vi behöver skicka dit något som sticker ut. EMD:s låt var väl okej, likså Månas. Men vad är det för unikt med den? Nej jag tror att detta blir jättebra, och jag har höga tankar om detta.

Kvällen avslutades med en film som vanligt. Denna kväll blev det "Varg" med Peter Stormare. Den var väl rätt okej. Varken rolig eller tråkig. Vet inte vad jag ska skriva om den. Men det är väl ingen film jag starkt vill rekommendera kanske!

Ja det var min lördag det. Söndagen kanske ni kan räkna ut!? ;)







Söndag

Blev en liten sväng även denna förmiddag. Lite tidigare än gårdagen faktist.
Blev lugnt och fortsättning på bloggfixet denna förmiddag.
På eftermiddagen var det Kebab hämtning som vanligt. Och jag verkar få för mig att kebabbagarna tycker det är lika kul att vi köper kebab som vi själva. Stenkoll på allt har dem!! Ingen risk för att ngt ska bli fel här inte, perfekt!! :D
Vi köpte med till Bengan och Lena denna helg också. Verkar vara en kebabdag för deras del numera också;)

För lite omväxling denna kväll blev det inte Beck. Den filmen hade vi alla sett plus att det var en film där man mindes en hel del ifrån också.
Vi hade bränt ut filmen "Australia" för att kika å istället.
Den är verkligen kanonbra den filmen. Jag har sett den en gång tidigare på bio med Martina.
Verkar inte ha koll på allt. När en scen kom där ett skott var inblandad, ryckte jag till så mycket att jag skvätte ut kaffet i koppen som jag hade i handen över hela mig, till och med i ansiktet!!
Det var även snudd på lite tårar denna gång med. Rekommenderar varmt!




Sen var det bums i sängs!

2009-03-16 @ 13:44:36 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0