Monopolkväll

Fredagen såg helt annorlunda ut denna fredag mot vad den gjort de senaste fredagarna. Den självklara grejen med Let´s dance hos Bengan och Lena gällde inte denna kväll. Vi hade blivit bjudna hem till Kaspars "Letten" för lite monopolspel.
Jag såg väldigt positivt till detta. Var ju ett bra tag sen jag träffade Alx kompisar (de gänget) och framförallt var det nog ett tagsen Alx träffa sina kompisar.
Monopol är dock inte ett av mina favoritspel, men tanken med sällskapsspel och lite trevligt sällskap denna kväll fick mig att åter ge monopol en chans.
Runt sex skulle alla vara på plats vilket jag och Alx i alla fall var. De andra kom lite senare.. Skulle fixa lite pizza o frukt så det blev lite fördröjt.
Insattsen var 50kr/pers och vi var 6 stycken.
Allt började rätt okej för min del. Hade tur och fick köpt mycket gator. Dock hade jag en av varje ett bra tag innan jag köpte upp en hel gata.
Alx var först med bygget och det verka haft en stor betydelse eftersom han blev kvällens vinnare.
Jag kom tvåa, eller vi gav upp. Alx hade mycket mer pengar än vad jag hade och vi hade spelat i nästan 6 timmar. Så han fick äran som segrare och en andra plats dög utmärkt för mig.

Detta var trevligt så vi får hoppas på fler gånger. Kanske något annat spel eller en annan aktivitet :)

2009-03-01 @ 11:51:11 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0