Mycket träning på bloggen

Nu har jag lagt upp en hel del tips om övningar här på min blogg.
Dessa övningar är väl kanske mest till för mig själv och vad jag vill träna.

Men med "hemmaträning" i baktanken, fick jag för mig att det kanske finns fler som är intresserade av lite tips.

Jag har som mål att under veckan sätta ihop ett eget träningschema för mig. Tanken är inte att lägga tid på ett gym, utan att se över fördelarna med hemmaträning.
En promenad ute är väl nyttigare än ett löpband på ett gym!? inte sant!!?
Och lika väl som att göra sit-up på ett gym med maskiner, kan jag använda mig av mina redskap såsom en pilatesboll och hanltar.

Tanken är att 30 minuter om dagen, träna olika muskelgrupper i kroppen. 2 olika muskelgrupper åt gången. Sen lite promenader på det. Varannan dag har jag sagt åt mig själv att det ska bli en tur i det blå. Men givetvis skadar det inte hälsan om det blir varje dag.

Säger jag som precis ska hoppa in i duschen. Det är ju söndag och kebab idag :O
Fast mesdadels består min meny av sallad, bröd och kött :) en kebab med bröd utan sås. Brödet är väl det enda onyttiga här i så fall.

Vankas Beck ikväll. Lena ringde nyss och hörde ifall vi ville se Beck hemma hos dem. Men vi skulle ta ett snack om den saken lite senare. Hade ju inte varit annat än trevligt :)

Dagen har spruningt på bra här. Klockan 15.23 utbrast Palle "herrejävlar vad klockan är mycket" och jag kunde inte annat än att hålla med honom.

ALX hade för övrigt en AIK dag igår. Köpte en ägg-ljuslykta som jag tror var till påskkänslan. Men med lite fantasi fick han köpt sig en AIK lykta som kommer att lysa varje AIK match här hemma.
Söt han är med sina små idéer ;) <3



// S A J S A
2009-03-08 @ 15:29:35 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0