Promenad

Idag har jag gått en bra runda.
Startade här hemma och gick raka vägen till Mjöbäck. Hade suttit hemma och räknat ut att jag skulle vara framme där runt tolvtiden. Men jag var där redan halv tolv. Bussen skulle inte gå förrens en timme efter att jag kommit dit. Och affären tog inte mer än 5 minuter att ta sig genom.
Kunde ju inte sitta i Mjöbäck och häcka.. lika bra att gå hem istället. Så jag fick tag på en liten grusväg som antagligen skulle ta cirka kvarten fortare.
Skogsstigar långt ifrån den stora vägen, är inte min grej. Hela vägen gick jag och fantisera om vilka djur jag skulle stöta på. Blev till och med rädd av tanken att stöta på en ekorre.. Lite skogschecken är jag allt :P
Men det gick bra. Kom på när jag kommit halvvägs att jag glömt en sak. Och den kunde jag omöjligt vara utan till dagens mat så det var bara att traska vidare till Överlida centrum. En extra promenad på 20 miniter innan jag var hemma igen.

Här gjorde jag lite mellis och tvätta + diska. Har kikat på TV och bakat en kakka också. Blev en sån jag nyss la upp recept på här, med Lingon och Daim. Skulle gjort halva med blåbär istället för lingon istället, men det fanns ingen blåbär i affären. Köpte visserligen hallon och björnbär, men jag skippa försöket. Lika bra att ha det som dem är :)

Om en timme kommer Palleman hem :) blir väl mat och sen en promenad antar jag. Får se till att vila upp mina stackars ben innan dess bara :)

Ikväll har jag lovat Palle en hemma kväll med film. Ska ju till Göteborg imorgon och stanna där i två nätter.
Så det får bli lite frukt och kanske popcorn :D


2009-03-17 @ 15:24:41 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0