Shopping + Thai silk + frukt + melodifestivalen = kanondag

Idag var schemat helt fullproppat med saker. Gick upp strax innan tio och gjorde iordning mig plus lite frukost.
Strax efter elva var jag och Alx på väg till Borås för lite shopping och mys på Thai silk restaurang.

Idag var jag laddad och såg fram emot hela dagen.

Vi började på Knalleland och Alx fick köpte en bok med Smoothie recept och en tröja. Jag hade inte turen med mig denna dag var gällde shopping.
Men pengarna rassla iväg lite vid restaurangbesöket vilket var välinvesterade pengar.
Jag älskar att komma iväg och mysa och ha det gott med min underbara pojkvän.
På hemvägen skulle det bli ett stopp på ICA MAXI där vi också stötte på David, Fia och Måns. Jag visste ju om att dem skulle dit och det var kul att vi stötte ihop.

I korgen fanns mest frukt när vi gick till kassan. Lite glass och chips fanns däri också.

På hemvägen bläddra jag lite i Alx nya bok och blev sugen på att mixa ihop smoothie. Så det blev ännu ett stopp i Svenljungas mataffär där jag hoppa in och fyllde en hel korg till med frukt, juice och yoghurt.

Hemma blev det lite plock och sen fixa jag en bricka med lite frukter till kvällsmyset. Jag har fått för mig att vi lever lite "osunt" så ett helt lass med frukt skulle komma oss på bättre spår. Dock vet jag innerst inne att jag inte äter massa skit. Men heller inte rätt. Jag äter nog för lite och för sällan för mitt eget bästa. Frukost på morgonen och sen middag. Brukar inte bli mycket mer än så. Kaffe och någon frukt möjligtvis, och det räcker inte. Min tallrik brukar ju mestadels bestå av grönsaker och sallad eftersom jag älskar det.

Frukten plus glass togs med till Bengan och Lena där även Daniel var på besök. Och det var tur, för det blev mycket mer frukt på brickan än vad jag först trodde.
Melodifestivalen var den bästa av dem alla. Var faktist 5 stycken av 8 som man kunde tänka sig att skicka iväg.
Min personliga favorit var Star pilots med låten Higher. Marlena Ernman var nog kvällens skräll. Har stått i tidningar att Sarah Dawn Finer kommer ta hem alltihop, att Agnes låt är skit bra och att Anna & Maria är revanch sugna. Men inget om Marlena och låten La Voix. Blir spännande nu trots allt. och efter denna kväll var det Agnes och Marlena som tog de 2 sista platserna i Globen. Star pilots och Sarah Dawn Finer fick dem två kvalplatserna och kommer att tävla  mot Amy Dimond resp Scotts.

Kvällen var mysig och Jag och Palle åkte hem. Han satt vid datorn en stund och jag fixade med lite papper och pärmar. Sen la vi oss och kollade på någon oseriös serie.


( Tryck på det små bilderna ifall ni vill se dem lite större )



Exotisk fruktbricka






// S A J S A
2009-03-01 @ 12:23:19 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0