Tisdag

Min dag började med en väldigt lång promenad. Jag starta här hemma och gick upp till grevegårdsrondellen och fortsatte sen mot opal. Där var tanken att ja skulle sola. Men det hade inte öppet så jag gick vidare bort mot askim, runda där och tillbaka hem igen. Så man kan säga att jag gick runt hela tynnered. En bra bit och uppmot 1 mil var det säkert med alla omvägar. Tog lite mer än en timme innan jag var hemma och då var jag helt slut. Uppförsbackarna den sista biten tog verkligen slut på all kraft.
Men nu känns det bra och jag har under dagen gjort lite sit-up och sånt för att hålla mig i form.
Skulle gått en promenad med pappa sen,  men han ser het dassig ut stackarn. Hade kräkts på jobbet men fortsatt och nu är han halvdöd här och kollar på disney chanel med mig (A).

Jag håller på med mat dessutom. Igår blev det chili con carne, som jag aldrig tidigare lagat och idag en köttfärsgrotta som jag heller inte lagat innan. Gjorde en fyllning med ört/vitlöks färskost, skinka, purkulök, feta ost och lite paprika. Krydda med spiskummin, örtagårdskryddor, salt och peppar. Det börjar lukta bra gott och smakar det bra så kan jag lägga ut recept här på bloggen.
Jag verkar ha lagt ner min recept blogg. Orkar inte just nu så den får va.

Kvart över sex ska jag ner till torget och möta Christina, jag ska bjuda henne på lite fika innan vi kör. Vi gör alltid samma misstag. Glömmer av att läsa handledarboken. Så tanken är att bläddra lite i den idag :)

Får se om pappa kan hänga med ut på en runda ivkäll, annars blir det nog TV. Går en del bra program.

//  S A J S A

2009-03-10 @ 17:17:46 Min dag Permalink


Kommentarer
Postat av: Marielle

snygging blogg du har fått till :)

2009-03-14 @ 14:36:50
URL: http://mariellerunesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0