Vårens prylar

Det börjar tillhöra min vardag nu med att gå upp tidigt och kika på nyhetsmorgon. Det är rätt härligt att ligga i soffan och slappna av. Imorse gick jag till och med upp sex, gjorde iordning lite  fil med blåbär i och en ost/gurk macka till Pallen. Viktigt att han äter ordentligt nu för att orka med sina nya arbetsuppgifter. Och då är det min plikt som hans flickvän och bidra så mycket som jag kan. Mat är ju endå en väldigt viktig del i arbetslivet. Det kände man själv när man gick i skolan och inte åt tillräckligt. Man var ju helt färdig den sista lektionen.

I alla fall så var det en rätt okej nyhetsmorgon idag. Börja med en kock som gjorde kyckling och fortsatte med lite teknik. Idag var det vårens tillbehör till mobilen som stod på tur.
Jag måste erkänna att jag blev väldigt chockad över vad dem kommer på.
Nu finns det en klocka som är kopplad till mobilen via Bluetooth. Tanken är att man skall kunna kolla på klockan vem som ringer, skickar sms eller andra pop-up fönster. Dem förklara att det kunde vara bra vid joggingturer eller på möte.

En annan ny uppfinning är den klassiska telefonluren. Man kopplar inte den i mobilen och det ser ut som en telefonlur. Lite "brat" tycker jag då.
Den bästa prylen var nog ändå MP3, men bluetooth. Man kan med ett mini headset svara med ett tryck och sen prata och höra i MP3 headsetet. Lite ballt va!?

mobilväskor och strumpor hör till modet nu för tiden.När man köper "Pradas" design mobil får man en snygg telefonväska på köpet. Beror säkert på att märket Prada är mest kända för sina väskor.

En solcellsladdare finns tillgänglig på marknaden. Tanken är att man kan plocka upp den och ladda när man är ute. Sitter på en servering, i bilen eller på bussen...

Tillsist fanns det ett litet blingkit, små blinkande eller lysande prickar man kunde sätta på mobilen för att den skulle bli lite "blingbling".

Sen finns det lite nya tips om mobiltelefoner. En telefon med filminspelning med HD-upplösning. Frågan är hur bra mobilen är i övrigt. Men för den som har pengarna så kommer den att finnas ute till sommaren och ligga på runt 7,5 tusen kronor.

För mer info kan ni besöka nyhetsmorgon på adressen: http://www.tv4.se/1.878768/2009/03/04/karins_och_gustavs_tekniktips_5_3

2009-03-05 @ 18:47:02 Mina tips Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0